Innovointiprosessi ja työkalut
|
|
|
|
Aivoriihi |
:) |
|
Brainwriting |
:/ |
|
Lotus Blossom |
:/ |
|
Lean Canvas |
:) |
|
Ostajapersoona |
:) |
|
Asiakkaan ostopolku |
:) |
|
Immersion |
:) |
Yllä oma mielipiteeni moduulin aikana käyttämistämme erilaisista työkaluista innovointiprosessin aikana. Ylläolevista tahdon nostaa esiin kaksi omaa suosikkiani; Aivoriihi sekä Lean Canvas. Aivoriihi siksi että sen aikana saimme ryhmämme kanssa kaivettua esiin useita käyttökelpoisia ideoita, joista saimme pohjaa lopulliselle valinnallamme. Työkaluna aivoriihi oli toimiva, nopeahko ja kantoi hedelmää. Sen toteuttaminen oli mielestäni suoraviivaista ja saimme osallistettua koko ryhmämme eikä kukaan jäänyt tässä osiossa sanottomaksi.
Lean Canvas oli mielestäni erittäin käyttökelpoinen työkalu sillä sen avulla saimme konkreettista tietoa ja ymmärrystä, mitä rakennamme ideamme ympärille ja mitä tavoittelemme ideallamme. Lean Canvas on mielestäni ketterä ja yksinkertainen toteuttaa, siitä huolimatta sen kautta saavuttavamme informaatio oli elintärkeää ideamme hengissä pysymisen kannalta.
Nostan erikoismaininnan vielä asiakkaan ostopolulle, joka kulki matkassamme koko projektin ajan.
Itse en henkilökohtaisesti pitänyt Lotus Blossomista, se ei kohdallani toiminut eikä innostanut samalla tavalla kuin monet muut kurssimme aikana käyttämämme työkalut.
Brainwritingia kohtaan olen jonkinlaisessa viharakkaus suhteessa. Tavallaan pidän toteustusmallista, mutta samalla mielestäni se jotenkin jää ehkä hiukan tylpähköksi ja paikoittain väkisin kääntämiseksi ja vääntämiseksi.
Tulen tulevaisuudessa toimimaan joko markkinointi tai kehitystehtävissä. Tulen ehdottomasti käyttämään ostajapersoonaa, asiakkaan ostopolkua sekä lean camvasta. Kaikista edellä mainituista työkaluista tulen saamaan irti tärkeää tietoa tulevia työtehtäviäni silmällä pitäen.

Kommentit
Lähetä kommentti